Top

İnternet Oyunları Kültürü

İnternet Oyunları Kültürü

Önce kayıt oluyorum. Ardından giriş yapıp sanal ülkenin içine giriyorum. Dört çiftli çeşitte yöneteceğimiz kişi var; savaşçı, ninja, şaman, şura diye-uzak doğunun hatıraları-; bunlar gökten düşen metin taşlarının kırılması ve onun oluşturduğu zararları ile çılgın hayvanları köyden uzak tutan mücadeleciler ya da askerler…

Seçtiğimiz/yönettiğimiz köy ya da ülke askeri, savaştıkça hayvan öldürdükçe deneyim puanı kazanıyor. Deneyim puanları çoğaldıkça güzel sıfatlara sahip oluyor ve adının önünde yer alıyor bu sıfat. Levelleri(Seviyesi) artıyor, para kazanıyor(sahte), pazar kuruyor ve ticaret yapıyor. Askerler arası da müsabaka yapıyorlar. Bu oyunun adı Metin2. Ama bu şekilde süregiden- aşama katedilmeyen ve görev-ödül yönelimli internet tabanlı oyunlar var bir sürü…

İnternet üzerinden oynanan oyunlar para kazanmak amaçlı-sahiplerince-. Bu yüzden de insanları kendisine bağlamalılar. Bu da edimsel koşullanma ile gerçekleştirilmekte yani doğru olarak yaptığına ödül (örnek vermek gerekirse deneyim puanlarının artması demek level atlama ve yeni eşyalar ve silahlar kazanma demek ödül bu da diğerlerine karşı güçlenmek ve ezmek yani görev-ödül-deneyim puanı-başarı) , yapmadığın ya da yanlış olarak yaptığın şeylere de ceza nisbetinde durağanlık,parasızlık,sıfatsızlık,yeteneksizlik(30 level olmazsan balık tutamazsın, madencilik yapamazsın, ata binemezsin, sana saldıran canavarlarca öldürülürsün gibi)…

Çocuk bu görev-ödül yönelimine kendini kaptırıyor ki bu da doğal, çünkü herşey kuralına uygun. Neredeyse hayatını onunla devam ettirecek duruma geliyor. Gerçek hayatta birşeylerle karşılaşınca oyunda yaşadıklarıyla karıştırmakta ya da oradaki yabancı kelimeleri kullanmakta. Belki bu nedenle de başkasına ait olan birşeyi almaya, elde etmeye kalkabilmekte.( Oyunda bu tür şeyler normal çünkü.) En önemlisi verilen görevler yüzünden saatlerini harcıyor ve kitap okuyarak değerlendirebileceği, kendini geliştirebileceği saatlerini boşa harcıyor. Bununla beraber oyun içinde konuşmalar serbest olduğu için normal hayatta kullanmadığı küfürleri kullanabiliyor oralarda.

Görev de ödül de ebeveynlerde bitmeli. Çocuklarını belli bir yaşa kadar, mesela 16, kontrol altında tutmalı teknolojik aletleri kullanırken. Teknolojik yönden eksik kalınıyorsa bilenlerden destek alınmalı. Çocuklarını kitap okumaya teşvik etmeliler. Bilgisayarı da en iyi araştırma aracı olarak kullanmayı öğretmeliler. Yoksa gün gelir babasına, yani size ” Baba! Bana biraz yang versene!” ya da “Ben biraz kasayım adamımı, gelmeyeyim teyzemlere.” deyince apışıp kalırsınız…





Siz neler düşünüyorsunuz? Yazımızı beğendiyseniz aşağıdaki butonlardan tavsiye edebilirsiniz, paylaşabilirsiniz veya yorumlarınızı sunabilirsiniz. Teşekkürler okuduğunuz için!

Bir önceki yazımız olan BoxyJump adlı oyunumuz çıktı! başlıklı makalemizde boxyjump, mobil ve oyun hakkında bilgiler verilmektedir. Daha fazla yazımızı görmek için HYTürkyılmaz Dijital pazarlama ve growth hacking blogu anasayfası'yı ziyaret edebilirsiniz. Yazımızı aşağıdaki paylaşım butonlarıyla paylaşarak sevginizi yayınız! Teşekkürler!

Hasan Yasin Türkyılmaz

Sosyolog, dijital stratejist. Dijital medya, reklam ve growth hacking eğitimleri ve hizmetleri sunarım. PC, konsol fark etmez. Oyun oynamayı severim.

Tüm yazıları - Websitesi

Beni takip edin!:
TwitterFacebookLinkedInPinterestGoogle PlusDiggFlickrStumbleUponYouTubeYelpRedditDelicious